Medaus maistingumas

medaus maistingumas

Medus – iš tikrųjų maistas. Ir nors viskas, ką mes pajaučiame ragaudami medų yra tik neapsakomas saldumas su lengvu augalų poskoniu – medus savo sudėtyje turi pačių įvairiausių medžiagų. Na, o jei labai skaičiuojate kalorijas – tikrai verta paskaityti toliau, nes aptarsime medaus maistinę vertę.

Kalorijos

Medus – beveik gryna energija. 100 g medaus yra apie 80% angliavandenių, o juose sutalpinta apie 350 kcal. Šiek tiek mažiau nei cukruje. Likę 20 % meduje yra vanduo, tad pagrindines kalorijas gauname iš meduje esančių paprastųjų angliavandenių, kurie daug geriau ir greičiau pasisavinami nei cukrus. Meduje beveik pusė saldumo atkeliauja iš fruktozės ir dar trečdalis iš gliukozės. Taip pat jame galime rasti maltozės bei sacharozės.

BaltymaiMedaus sudėtis

Baltymų meduje yra gana mažai –  tik apie 0,2 g baltymų 100 g medaus. Tačiau baltymai, kurie yra meduje atlieka labiau vitaminų, nei statybinių baltymų (reikalingų raumens masei auginti) funkciją. Didelę dalį medaus baltymų sudaro fermentai ir aminorūgštys. Medaus fermentai atsakingi už kovą su laisvaisiais radikalais ir ląstelių pažaidos mechanizmų stabdymą. Kaip puikus antioksidantas meduje tarnauja viena pagrindinių aminorūgščių Prolinas, kuris padeda ląstelių atsinaujinimo, audinių atstatymo procesams bei kolageno sintezei. Be prolino meduje randama dar 17 žmogui svarbių aminorūgščių.

Druska, vitaminai ir mineralai

Kad ir kaip keistai nuskambėtų, bet meduje yra druskos! Tiesa, jos kiekis itin mažas ir matuojamas meduje esančio natrio kiekiu – vos 4 mg. Meduje taip pat yra keletas miligramų kalcio, fluoro, magnio, fosforo, mažiau nei miligramas Vario, geležies, mangano, seleno, cinko ir net 52 mg kalio.  Be mineralų, medus turtingas ir vitaminais. Jame yra apytiksliai 2 mg cholino, pusė miligramo vitamino C, truputis niacino, riboflavino, pantoteno rūgšties, vitamino B6 bei kitų.

Jei skaičiuojate kalorijas ir rūpinatės sveikesne mityba – medus gali tapti puikia alternatyva cukrui. Tik svarbu nepamiršti, jog medaus, kaip ir cukraus, reikia vartoti saikingai.